Premiär för nyöppnade Far i Hatten.

Imorgon, fredag den 4/6, öppnar Far i Hatten, Folkets Parks äldsta och mest älskade uteservering och sommarrestaurang, med nya krögare och arrendatorer.

- Vi satsar på bra råvaror och gör allt från grunden, säger Patrik Melin som ska driva Far i Hatten framöver.

Den gamla serveringen med anor från 1890-talet slår nu upp portarna efter en tids renovering och upprustning. Far i Hatten kommer i fortsättningen hållas öppet året om.

De nya krögarna är Patrik Melin, Malin Melin och Morgan Stockhaus.

– Vi har skapat ett ljust, mysigt och romantiskt café med lite tanttouch, sju sorters kakor stilen, säger Patrik.

När det gäller scenen på Far i Hatten kommer Parkens programgrupp tillsam­mans med krögarna att under de närmaste veckorna sätta samman sommarens program.

– Äntligen kan vi öppna Far i Hatten för alla Parkens besökare. Hatten är ju en klassisk mötesplats med en lång historia, säger Sverker Haraldsson, verksamhetsansvarig för Malmö Folkets Park.

För ytterligare information kontakta Malmö Folkets Park, Sverker Haraldsson, verksamhetsansvarig, 0733-33 60 58 (sverker.haraldsson@malmo.se).

Patrik Melin, 0766-162619