PRESSINBJUDAN: Digital presentation av trygghetsmätningen i Malmö 2020

I år presenteras polisens trygghetsmätning i Malmö digitalt för media. Presentationen sker torsdag 10 december kl 10:00 via Microsoft Teams. Journalister som önskar delta anmäler sin medverkan senast 9 december kl 17:00, och får då en länk till mötet.

Presentationen varar i 30 minuter, följt av frågestund på 15 minuter. Därefter ges möjlighet att göra enskilda intervjuer per telefon med följande personer:

• Stefan Sintéus, polisområdeschef i Malmö
  • Andy Roberts, lokalpolisområdeschef Malmö Norr
  • Erik Jansåker, lokalpolisområdeschef Malmö Söder
  • Anna von Reis, avdelningschef på arbetsmarknads- och socialförvaltningen, Malmö stad
  • Tobias Nilsson, avdelningschef på fastighets- och gatukontoret, Malmö stad

Under frågestunden finns följande kommunpoliser tillgängliga för att svara på frågor:

• Freddy Nilsson
  • Tobias Bråhammar
  • Glen Sjögren
  • Stefan Wredenmark
  • Göran Holmgren