​​Pressinbjudan: Följ med helgens dialogtåg genom Törnrosen och Örtagården i Rosengård!

Vad tycker malmöborna om den fortsatta planeringen i Törnrosen och del av Örtagården i Rosengård?

Planprogrammet för Törnrosen och del av Örtagården är ute på samråd och vill vi hämta in så många synpunkter som möjligt. Tankar och idéer om vad som kan göra detta projekt extra bra!

Vi hoppas på att möta många malmöbor under helgen 6-7 december, då vi kör ett tåg på Rosengårdsstråket med guidad tur genom planområdet. Vi kommer också att vara med den 12 december på Rosengårds Julmarknad på Örtagårdstorget.

6-7 december kl 10.00-14.00 - Hoppa på vårt Dialogtåg!
Dialogtåget utgår från Örtagårdstorget varje hel och halv timme. Under turen guidar vi er igenom framtiden, diskuterar och fångar upp era idéer och tankar.

12 december kl 11.00-18.00 - Möt oss på julmarknaden
på Örtagårdstorget.

Idéer och synpunkter kan lämnas fram till den 30 januari 2015 på www.malmo.se/dialogrosengard eller skriv till Stadsbyggnadskontoret Malmö stad, 205 80 Malmö

Bifogat pressmeddelandet finns en sammanfattning av planprogrammet. Denna sammanfattning har också delats ut till 2500 hushåll inom planområdet.

För frågor och mer information kontakta:
Marie Rosdahl, projektledare, e-post: marie.rosdahl@malmo.se, tel: 040-342394
Maria Örn, kommunikatör Malmö stadsbyggnadskontor, e-post: maria.orn@malmo.se, tel: 040-342392

Törnrosen och Örtagården står inför stora förändringar i framtiden. Här planeras det för ca 170 nya bostäder i olika storlekar, många nya verksamhetslokaler och mötesplatser. Detta innebär bättre service, bättre kommunikationer, fler affärer, platser att träffas på och mer saker att göra. Som en symbol för framtidens Rosengård planeras också ett högt hus, Culture Casbah-tornet. Tornet kommer att vara öppet för alla och bjuda på en fantastisk utsikt och ett stort serviceutbu

Malmö stadsbyggnadskontor har tagit fram ett samrådsförslag för Planprogram för Törnrosen och del av Örtagården i Malmö. Kärnan av planprogrammet utgörs av projektet Culture Casbah som drivs av MKB.