Crime City Rollers hyllades för sitt SM-guld och EM-guld i roller derby. Foto: Nils Byrfors.

Pressinbjudan: Hyllning av Malmös idrottsmästare

Malmö stad bjuder in media att delta i Mästarhyllningen, en kväll tillägnad Malmös idrottsmästare som har vunnit SM-guld eller nått internationella framgångar i form av EM- eller VM-medalj, inom Riksidrottsförbundets idrotter under 2023. Evenemanget är initierat av Malmö fritidsnämnd och kommer att inkludera en ceremoni där totalt 81 medaljer kommer att delas ut.

Denna kväll är en chans att hylla och uppmärksamma de framstående idrottarna som har representerat Malmö på nationell och internationell nivå. Det är även en möjlighet för pressen att träffa och intervjua idrottarna och deras tränare.

Till ceremonin kommer bland annat:

• Julia Henriksson som tagit SM-guld och precis slagit svenska rekordet i 200 meter,
    • Luis Melander som nyligen blivit uttagen till Svenska Olympiska kommitténs topp och talang för sina framstående resultat i ringar inom manlig artistisk gymnastik och
    • Matilda Frantzich som under de senaste åren haft en häftig utveckling och tagit SM-guld i landsvägscykling.

Plats: Malmö Rådhus
    Tid: 5 mars klockan 18.00-21.00

Kontakt och mer information:
    Niklas Harris, enhetschef
    Malmö stads fritidsförvaltning, Idrottsenheten