Pressinbjudan: Southern Sweden Circus Festival

Pressinbjudan: Southern Sweden Circus Festival

Malmö stad och Lunds kommun bjuder in till pressträff inför lanseringen av Southern Sweden Circus Festival. Samarbetet och visionerna för festivalen presenteras på Rådhuset i Malmö tisdagen den 16 maj klockan 13.00.

Malmös kulturdirektör Pernilla Conde Hellman och kulturchefen för Lunds kommun Mårthen Mirza håller pressträff om satsningen på en ny regional cirkusfestival. Medverkar på pressträffen gör också Cirkus Syds cirkusdirektör Lina B. Frank och Brazil Jacks cirkusdirektör Trolle Rhodin.

Efter pressträffen finns det möjlighet för journalister på plats att ställa frågor och genomföra enskilda intervjuer. Möjlighet finns för fotografering. Journalister som deltar digitalt kommer att få praktisk information via mejl och kan ställa kompletterande frågor till kristian@cirkussyd.com efter avslutad pressträff.

Tid: 16 maj 2023 kl 13.00

Plats: Digitalt eller på plats i Landstingssalen, Rådhuset, Stortorget 2 i Malmö

Presskontakt:

Kristian Anshelm – Producent – Cirkus Syd