Pressinbjudan: UngBo 12 presenterar vinnarna i deltävlingen Hyllie

Pressinbjudan: UngBo 12 presenterar vinnarna i deltävlingen Hyllie

Malmö stadions läktare förvandlas till bostäder, likaså Hyllie vattentorn och Kroksbäckskullarna. Detta är vad några av tävlingsdeltagarna i UngBo 12:s deltävling i Hyllie föreslår. Låter det spännande? Möt vinnarna i UngBo 12:s sjätte deltävling på releasefesten tisdagen den 27 mars kl 18.00 i Studentkåren Malmös lokaler på adressen Bassängkajen 8.

UngBo 12 tuffar på genom Malmös stadsdelar. Deltävlingen i Hyllie har genomförts tillsammans med värdföretaget Stena fastigheter.

Alla bidrag som tog sig till omröstning i deltävlingen Hyllie kan man se på www.ungbo12.se.

Välkommen på releasefest med UngBo 12!

Tid: den 27 mars kl 18.00

Plats: Studentkåren Malmös lokaler på adressen Bassängkajen 8

Kvällen bjuder på mat, mingel och musik, och som kvällens höjdpunkt presenteras vinnarna och priser delas ut. Förstapriset är 25 000 kr + 15 000 kr i resebidrag!

Kvällens program

18.00 Dörrarna öppnas

Mingel & välkomstdrink

18.30 Prisutdelning för deltävling

Hyllie/Stena fastigheter

Kickoff för två deltävlingar

Kirseberg/Ikano och Oxie/Skanska

19.30 Buffén öppnar

Mingel fortsätter

Efter deltävlingen i  Hyllie fortsätter Ungbo 12 i Kirseberg med Ikano som värd och i Oxie med Skanska som värd. UngBo 12 ser fram emot en spännande vår, med nya kreativa lösningar för ungas boende i Malmö. En tävling för unga, med unga! Alla mellan 18-30 är välkomna med sina idéer.

Frågor:

Maria Öhrn

informatör

Stadsbyggnadskontoret

tel: 040-342392

Vad är UngBo 12?

UngBo 12 är Sveriges första bomässa med fokus på boende och bostäder för unga. Malmö stad lyfter debatten om hur ungas boendesituation kan förbättras. UngBo 12 utgör också en arena för nationell och internationell debatt, i syfte att stimulera byggandet av bostäder som unga i Malmö kan efterfråga. UngBo 12 avser att lyfta fram unga människors kreativitet och engagemang.

Vinnande tävlingsbidrag kommer byggas i fullskalemodeller eller på annat sätt gestaltas och visas upp i UngBo 12:s slututställning, som äger rum i Malmö september 2012.