Pressvisning av Fan Zone i Malmö

Pressvisning av Fan Zone i Malmö

En dag kvar till världens Handbollsfest i Malmö. Imorgon den 13 januari kl.14.00 öppnar Fan Zone Malmö i Slagthuset.

Den 13 januari kl.13 – 13.30  är press och media bjudna till förhandsvisning av Fan Zone och en presentation av vilka av mästerskapsmatcherna som kommer att visas på storbild i Fan Zone. Talar om Fan Zone och Handbolls-VM gör:

• Petter Rörby, projektledare för Fan Zone
  • Mats Pilebäck, Ordförande LOC Malmö

Slagthuset förvandlas till Malmös officiella Fan Zone, ett av Malmös bidrag till handbollsfesten. Fan Zone är öppet varje dag under VM för alla malmöbor, handbollsfans och besökare. Det är gratis inträde, matcherna visas på storbild, underhållning mellan matcherna och mat och dryck serveras.

– Vi hoppas på samma fantastiska stämning under Handbolls-VM i Fan Zone som vi hade på Gustav Adolfs torg under U21 EM sommaren 2009, säger Petter Rörby, projektledare Fan Zone Malmö stad.

Fan Zone finns också på webben, www.facebook.com/fanzonemalmo

Varmt välkommen!
___________________________________________________________

Mellan den 13 - 30 januari äger ett av världens största sportevenemang rum i Malmö. Två miljarder människor i 150 länder kommer att kunna se evenemanget, 150 000 supportrar väntas till Sverige och mer än 1000 media representanter har per dags dato ackrediterat sig.
Våra danska grannar spelar den första tävlingsomgången här och har Malmö Arena som sin hemmaarena. Utöver att semifinalerna och finalen spelas i Malmö, spelas en mängd kvalificeringsmatcher innan dess. Som en av värdstäderna för Handbolls-VM är Malmö smyckat i Handbollens tecken. I oktober i fjol, sattes den stora nedräkningsportalen upp på Gustav Adolfs torg.

För mer information kontakta;

Marie Holmberg, koordinator Handbolls-VM Malmö stad, mobil: 0709 34 22 06