Pressvisning: första spadtaget för VM-skateparken

Pressvisning: första spadtaget för VM-skateparken

Välkommen till en pressvisning i samband med första spadtaget av VM-skateparken i Badhusparken i Hyllie. Torsdag 3 mars kl. 10.00 börjar vi bygga skateparken som ska stå färdig till VM i Skateboard den 20 augusti. Företaget Vans donerar parken till Malmö Stad och malmöbaserade Bryggeriet Skateparks bygger och designar.

I morgon torsdag 3 mars kl. 10.00 börjar vi bygga VM skateparken. Välkommen till en pressvisning i samband med första spadtaget.

Skateparken i Hyllie anlägger vi inför VM i skateboard den 20 augusti. Företaget Vans donerar parken till Malmö Stad och malmöbaserade Bryggeriet Skateparks bygger och designar.

I samband med första spadtaget kommer vi att montera en tillfällig åkramp som kan användas redan under byggtiden.

- Malmö stad och Malmös skateboardåkare har länge haft ett unikt samarbete. Staden har stöttat skatarnas egna initiativ vilket lett till att Malmö idag betraktas som en världsdestination för skateboard. Detta långsiktiga arbete har nu resulterat i att VM-finalen i skateboard avgörs på en helt nybyggd skatepark i Hyllie den 20 augusti i år, säger Gustav Svanborg Eden, skateboardssamordnare, Malmö stad.

Hållpunkter pressvisning

10.00: Gustav Svanborg Edén, skatesamordnare, gatukontoret, Malmö stad

10.05: John Magnusson, Bryggeriet och Marie Ossiander, Vans

10.10: Milan Obradovic, ordförande i Tekniska nämnden

10:15: Första spadtaget

10:20: Deltagare tillgängliga för intervjuer

Skateboardåkare från Malmö kommer att finnas på plats och mästra den tillfälliga åkrampen.

Vad: Pressvisning inför första spadtaget för nya VM-skateparken i Hyllie

När: Torsdag 3 mars kl 10.00

Var: I Badhusparken i Hyllie, mellan Hylliebadet och Kroksbäcksskolan.
Kordinater: 55.571711, 12.975275

Kontakt:

Gustav Svanborg-Edén, skateboardsamordnare, gatukontoret, Malmö stad, 0733 23 77 34

Fredrika Swedenborg, kommunikatör, gatukontoret, Malmö stad, Mob. +46 709 34 21 24

Fastighets- och gatukontoret: Annika Blomquist

Presskommunikatör Fastighets- och gatukontoret 0709-34 14 79