Pris till Apelgårdsskolans rektor

Apelgårdsskolans rektor Magnus Dahlberg har uppmärksammats för sitt arbete med att skapa en god arbetsmiljö i skolan. Priset delades ut av intresseföreningen In Båstad i samarbete med Non-Violence Project Foundation.

Priset är ett initiativ för att sätta fokus på privatpersoner, organisationer och företag som jobbar för att minska våld och mobbing. Av sex nominerade var det alltså Apelgårdsskolans rektor Magnus Dahlberg som fick priset vid utdelningen den 11 juli.

– Jag känner mig hedrad. Priset är en bekräftelse på all hårt arbete som gjorts av elever och personal. Vi jobbar med drömmar och framtidstro istället för problem och konflikt. Vi har nu lagt grunden för att ta steget vidare med att öka måluppfyllelsen på skolan, säger Magnus Dahlberg.

Nomineringen löd:

”Magnus är en av de drivande krafterna i Rosengård och har genomfört en mängd aktiviteter för att skapa bättre förhållanden, speciellt i hans egen skola. Magnus Dahlberg har bland annat genomfört en Non-Violence Project utbildning, med mycket goda resultat. Han har också varit bidragande till att höja sommarskoleresultaten dramatiskt, från mer eller mindre sämst i Sverige till topp 3 på ett år”.

Förutom äran får Magnus Dahlberg en miniskulptur av Carl Fredrik Reuterswärds pistol, In Båstads diplom illustrerat av Jesper Waldersten, en prissumma om 25 000 kronor och ett års mentorskap av styrelsen i In Båstad.

Juryn bestod av Jan Scherman, TV4, Rolf Skjöldebrand, grundare och initiativtagare av stiftelsen Non-Violence Project, Peter Ekelund, In Båstad och Vanja Höglund från Volontärbyrån.

För kommentarer:

Magnus Dahlberg, rektor Apelgårdsskolan