Seved går samman för att ordna midsommarfest

Seved går samman för att ordna midsommarfest

Seved går samman för att ge seniorerna och förskolebarnen från Kompassens öppna förskola en midsommarfest. På torsdag blir det dans runt midsommarstången och långbord på Sevedsplan. Det är Mötesplatsen som samordnar festen, men de får god hjälp.

Den somaliska föreningen Hidde Iyo Dhaqan noppar jordgubbarna och bjuder på den varma maten. Ungdomar som är anställda av JobbMalmö, i samverkan med fastighetsägarna, för att plocka skräp plockar nu i stället blommor och reser stången tillsammans med MKB. MKB står även för kaffe, kaka och dragspelare. Hemtjänstpersonalen som verkar i området dukar bordet och bjuder på mat. Slutligen kommer stolar och bord från Garaget.

– Det är underbart att vi kan gå samman så här och hjälpa varandra över förvaltningar och föreningar. Vi har en stark vilja att genomföra festen och samarbetet är möjligt tack vare en jättegod anda och sammanhållning här på Seved, säger Stefan Lennartsson från Mötesplats Seved.

Firandet på Sevedsplan den 19 juni börjar med dans 10.30 och pågår till klockan 14.

För mer information:

Martina Palm på Mötesplatsen