Själfull cellopop, Malmös svängigaste band och ömma smådjursbegravningar

Sommarscen Malmö

Linnea Olsson öppnar säsongen på Hedmanska gården med sin cello, Faela sätter än en gång fart på Malmöpublikens dansfötter och Cirkus Tigerbrand tar sig an stora små vardagsbekymmer i barnföreställningen Alla döda små djur.

Faela

Den unika kombinationen av medlemmarnas personligheter reflekteras i Faelas musik och liveshow. Latin flirtar med Balkan och med hjälp av jazz, reggae och disco skjuter Faela en pil rakt i publikens hjärtan. Faela är Malmö! Tisdagen den 26 juni står de på Pildammsteatern.

Linnea Olsson

Efter år av flitigt turnerande som cellist och basist med artister som Ane Brun, Frida Hyvönen och Nina Kinert står hon nu på egna ben. Med endast sin röst och sin cello som instrument skapar Linnea Olsson en hel värld av ljud. Med ena benet i den tränade klassiska världen och det andra i fri improvisation tar hon publiken med på ett äventyr under ytan, upp i luften och över fälten. Den 27 juni inleder Linnea säsongen på Hedmanska gården kl 21.00.

Alla döda små djur med Cirkus Tigerbrand

Med stor inlevelse, träffsäkerhet, mycket humor och okuvlig ton har Ulf Nilsson skrivit en berättelse om lek och allvar, livet och döden, som alla kan känna igen sig i. Leken är befriande osentimental men där finns också en underton av allvar. Alla döda små djur är en underbar, varm och rolig berättelse. Cirkus Tigerbrands dramatisering av boken har turnerat landet runt och gjort succé under flera år. Nu kommer de äntligen till Malmö och turnerar från Sevedsplan den 26 juni till Kungsparken den 30 juni.

"Hej! Jag tyckte teatern var jättebra för du vågade hålla i fågeln och för ni gjorde så fina begravningar."

Se hela programmet på: www.malmo.se/sommarscen

För mer information kontakta:

Ditte Nielsen, ansvarig producent: 0708-34 53 33, ditte.nielsen@malmo.se

Marie Norrthon, producent 0704-34 70 66, marie.norrthon@malmo.se

Emma El-Hallah, producent Barn & familj 0768-68 65 08, emma.el-hallah@malmo.se

Pressbilder hämtar du här: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kulturfoervaltningen-i-malmoe