Smaka på Eurovision Song Contest

Måndagen den 4 mars 2013 håller fyra elever från restaurang- och livsmedelsprogrammet på Frans Suell och Jörgen kocks gymnasium och Tareq Taylor, profilkock för Eurovision Song Contest en workshop tillsammans med Malmö Operas kockar. Syftet med workshopen är att ta fram menyn till Eurovision Song Contests öppningsceremoni.

Utifrån en säsongsanpassad råvarukorg med regionala och svenska råvaror experimenterar kockarna fram olika rätter. Råvarukorgen är framtagen i samarbete med Smaka på Skåne.

Charlotta Ranert, initiativtagare till Älska mat-mässan i Malmö och projektledare i nordiska ministerrådets program Ny Nordisk mat II, ansvarar för matkonceptet under Eurovision Song Contest i Malmö.

Press och media bjuds härmed in till workshopen.

Tid: Måndagen den 4 mars 2013, klockan 16.00 – 20.00
Plats: Malmö Opera, Östra Rönneholmsvägen 20, Malmö

Under workshopen medverkar:
Tareq Taylor,
Andreas Larsson och Monica Åquist, Smaka på Skåne
Ian Dones, Caroline Hansen och Johan Pugner, souschefer Operaköket
Kockelever från Frans Suell och Jörgen kocks gymnasiet: Cassandra Jakobsson, Amonrat Praditripou, Jonathan Rasmusson och  Nicolas Tondo
Charlotta Ranert, ansvarig för matkonceptet under Eurovision Song Contest.

Välkomna!

För att kunna planera in tid för intervjuer och fotografering krävs föranmälan.
Anmälan görs till Linda Herkel: linda.herkel@malmo.se

För ytterligare information, kontakta:
Linda Herkel, kommunikatör Malmö stad, tfn: 0709-34 12 00