Snart dags för VM i parken!

Snart dags för VM i parken!

I dag är det en vecka kvar till fotbolls-VM! Folkets Park laddar inför fotbollsfesten och släpper programmet för Studio Glasnost samt uppmanar alla att komma till parktorget och Moriskans trädgård där VM-matcherna kommer att visas.

Temperaturen börjar stiga. Fotbollsfebern är inte långt borta. Den 14 juni slås de första passningarna i Ryssland då fotbolls-VM sparkar igång. I Folkets Park blir det stor fotbollsfest under en månad. Alla Sveriges matcher och semifinalerna och finalen visas på storbildsskärm på parktorget. Dessa matcher går också att se i Moriskans trädgård där samtliga VM-matcher visas.

Under Sveriges matchdagar och under semifinalerna och finalen kommer fotbollsoraklet Cornelius Löfmark att hålla i Studio Glasnost. En timme innan matchstart startar programmet. Det blir allt om kulturen, maten, livet, musiken och givetvis – fotbollen – på studions scen vid parktorget.

- Jag är lika taggad som Gattuso under den italienska nationalsången samtidigt som jag är lika fokuserad och nervös som Zidane var när han kräktes, innan han så mästerligt smekte in straffen mot England, säger Cornelius Löfmark.

Programmet i Studio Glasnost blir brett och fullmatat. Det blir snack med intressanta gäster, info om matcherna, de spelande lagen och staden, kuriosa samt ”värdelöst men intressant och roligt vetande om länderna”. Dessutom blir det nedslag i media och vad som skrivs om matcherna runtom i världen, tävlingar med fina priser, musikinslag med liveartister och DJ:s, nostalgiklipp och publiksnack!

Måndag 18 juni startar Studio Glasnost då Sverige spelar mot Sydkorea i sin första gruppspelsmatch. DJ Jepson (från The Ark) sköter musiken och gästar gör komikern, poddaren och skådespelaren Simon ”Chippen” Svensson (trefaldigt belönad som Sveriges bästa sportpod - Della Sport). Fler gäster kommer att släppas. Under det första programmet kommer VM-historiens bästa namn, sämsta humör, största domartabbe, svängigaste låt, mest klassiska referat och fulaste maskot att avhandlas.

Även i Moriskans trädgård blir det fotbollsfest. Där visas matcherna på storbildsskärm och det blir ett program med quiz, tävlingar, gäster, uppträdanden och mycket mer.

Välkommen till VM i parken!

Felicia Fredriksson, verksamhetsledare Folkets Park, 0709-341229
Cornelius Löfmark, producent Studio Glasnost, 070-7230299
Adrian Hörnquist, kommunikatör gatukontoret Malmö stad, adrian.hornquist@malmo.se, 073-400 96 20