Sofielundsfestivalen 16 maj -större och starkare än någonsin!

En sak är säker - lördagen den 16 maj kommer Sofielund att sjuda av aktivitet från morgon till kväll.

Den årliga "Folkfesten" i Sofielund, som arrangerats av Sofielunds Folkets Hus, har expanderat till en minifestival med  många samarbetspartners. Bland de nya arrangörerna syns Popkollo, Garaget och Arena 305.

Från fotboll och loppis till karneval och hantverk
Under festivalen kommer du kunna ta del av karneval, loppis, klädbyte, mat, konstutställningar, hantverksmarknad, fotbollsturnering, filmer, olika workshops och en massa musik och dans.

- Att jobba med Sofielunds Folkfest har under alla år varit väldigt roligt. I år har vi tagit ett steg till. Det har blivit en festival och det är ännu fler som är med och planerar och vi kommer ha ännu fler aktiviteter, säger Luis Cono från Sofielunds Folkets Hus, som varit aktiv i festivalen under flera år.

Lördagsöppet med Arena 305 och Popkollo
- Allt som är bokat på scenerna är väldigt sevärt. Jag tror att det kommer bli en fantastisk dag. Det jag framför allt ser framemot är Lördagsöppets avslutningskonsert. Lördagsöppet är ett samarbete mellan Arena 305 och föreningen Popkollo och vi har tillsammans hållit öppet på lördagarna under våren endast för tjejer. Ett grymt gäng kommer att uppträda, några för första gången och andra med mer vana, säger Malin Helldorff från Arena 305, som är med för första gången.

Programmet och mer information finns på www.malmo.se/garaget

Kontakta oss gärna:

Luis Cono, Sofielunds Folkets Hus

Cono@sofielund.org

Sofielundsfestivalen är ett samarbete mellan Sofielunds Folkets Hus, Arena 305, Garaget, SDF Södra Innerstadens Sevedskontor, Barn i Stan, ABF Malmö, Sofielunds fritidsgård, Kastanjeskolan, Glokala folkhögskolan, Popkollo, AIF Barrikaden, MKB Seved, Trevnaden och många andra aktörer.