Sommarkul – heta tips för en cool sommar

Sommarkul – heta tips för en cool sommar

Snart är sommarlovet här. Årets Sommarkulprogram innehåller massor av roliga prova på-aktiviteter för Malmös barn och unga.

Malmös breda föreningsliv anordnar prova på-aktiviteter under hela sommaren, och allt finns sammanställt i årets Sommarkulprogram. Cirka 70 föreningar medverkar och erbjuder allt ifrån seglarskolor och ridläger till teater, klättring, friidrott och kampsport.

Även stadsdelsförvaltningar, olika institutioner och verksamheter medverkar i programmet. På fritidsgårdar och bibliotek anordnas massor av utflykter och sommaraktiviteter, på Idrottsmuseet kan man spela spel, höra på berättelser och delta i tunnbandsstafett hela sommaren och på Bulltofta motionscenter anordnas tipsrundor och ungdomskafé. På Ribersborgs handikappbad anordnas grillkvällar och sommarkafé, på SEA-U Vattenverkstad utforskas hav och strand med snorkel och håv och på Aq-va-kul, Lindängs-, Rosengårds- och Segevångsbadet hålls simskolor. Och detta är bara några av alla aktiviteter som återfinns i årets Sommarkul.

- Vi kan erbjuda barn och unga ett stort utbud av fritidsaktiviteter under hela sommaren, oavsett var de bor och har för förkunskaper och intressen, säger Thomas Sterner, chef på fritidsförvaltningens föreningsavdelning.

Ett snabbt eller långsamt sommarlov? Det finns bara en fara med Sommarkuls alla roliga, galna, vilda och spännande aktiviteter. Tiden går ju så fruktansvärt fort när man har kul. Och ett sommarlov ska ju helst vara i en evighet!

Sommarkulprogrammet är sammanställt av fritidsförvaltningen i samarbete med Malmös föreningar, institutioner och stadsdelsförvaltningar. Programmet har skickats ut till alla elever i grundskolan under vecka 22 och 23, men det går också att hitta på www.malmo.se/sommarkul

För ytterligare information

Kontakta Thomas Sterner, chef föreningsavdelningen, tfn 040-34 25 69, e-post thomas.sterner@malmo.se