Sommarsatsning med ny uteservering vid Moriskan.

Folkets Park får ytterligare en ny uteservering och sommarrestaurang under sommarsäsongen 2010.

I ett samarbete med lokala Möllan-krögare och kulturföreningen Re:Orient kommer uteserveringen att öppnas på Moriskans södra sida. Serveringen under de 100-åriga gamla träden ansluter till den nya scenplatsen, som under sommaren bl.a. kommer att bli huvudscen för parkens barnarrangemang. Dessutom kommer parken att upplåta denna utomhusscen till föreningar och arrangörer på samma sätt som Stora Scenen och scenen på Far i Hatten.

– Det känns som en fantastisk möjlighet att skapa en helt ny mötesplats vid parkens vackraste byggnad och under de här mäktiga träden, säger Sverker Haraldsson, verksamhetsansvarig för Malmö Folkets Park.

– Det ger oss också möjlighet att arbeta med Moriskan och dess utomhusscen under den kommande sommaren. Jag tror att ingen Malmöbo eller parkbesökare vill se ett stängt Moriskan, menar Sverker Haraldsson.

För ytterligare information kontakta Malmö Folkets Park, Sverker Haraldsson, verksamhetsansvarig, 0733-33 60 58 (sverker.haraldsson@malmo.se).