Sommarscen fortsätter – nu med utomhusbio!

Sommarscen fortsätter – nu med utomhusbio!

Malmö Sommarscen kickar nu äntligen i gång årets utomhusbio! Dessutom bjuds på allt från indie till litteraturkvällar och japansk moderniserad folkmusik med tiomannabandet Minyo Crusaders.

Filmkvällar under stjärnorna

Malmö Sommarscen är stolta över att presentera våra två första filmkvällar för säsongen. Först ut är den femte delen i den omåttligt populära serien om Minionerna. Minior – Berättelsen om Gru. Filmen har valts ut i samarbete med Tjejer i förening.
Ett par dagar senare visas den prisbelönta filmen "Tre Somrar". En stark men också humoristisk berättelse om de mest utsatta offren i en korruptionsskandal. Baserad på det verkliga Lava Jato-fallet i Brasilien. Filmen visas i samarbete med filmfestivalen Latinamerika i Fokus.

Musik för alla smaker

Indieälskare kan se fram emot en härlig kväll med Utflykten och Svalarna, två band som förkroppsligar det bästa av svensk indie. Utflykten bjuder på musik med både starka texter och melodier, medan Svalarna kommer att förtrolla publiken med sin unika mix av pop, rock och folkmusik. En del av Unga Malmö Sommarscen.

Japanska tiomannabandet Minyo Crusaders tar med publiken på en musikalisk resa genom att blanda den traditionella japanska minyo-traditionen med latinamerikanska rytmer, afrofunk och reggae. Från Brasilien kommer vi att få njuta av Tiganá Santana, en artist vars musik väver samman afrikanska, brasilianska och amerikanska rötter i en smakfull mix av tradition och innovation.

Möt bluesdrottningen Louise Hoffsten! Med en karriär som sträcker sig över tre decennier och en ständig närvaro på scen, väntar en oförglömlig kväll. Och så ställer Melanie Wehbe och Elecktra till med feststämning på Pildammsteatern i ett samarbete med Malmö Pride.

För barnen

Njut av energifylld föreställning med Trio Smack. Tre clowner som levererar en fartfylld och rolig show fylld med magi, jonglering och en ilsken enhjulingscyklist. Föreställningen, som kan uppskattas av alla oavsett språk eller kultur, lockar barn till stora och härliga gapskratt.

Litteratur i fokus

Sist men inte minst presenteras två litterära namn. Författaren Mary Anderssons texter väcks till liv genom musik och högläsning på Södra Paulis kyrkogård, i en magisk afton med skådespelerskan Birte Heribertson och musikern Thomas Teller.
Maria Maunsbach, en av Sveriges mest spännande samtida författare, kommer läsa ur sin roman ”Bara ha roligt”. Och även här medverkar Thomas Teller med sitt finstämda pianospel.

Alla tider, platser och annan information hittar ni på Sommarscens hemsida.

------------------------------------

KONTAKTER