Somrigt rullskridskolopp längs Malmös kust den 29 juni

Den 29 juni kl 19 går startskottet för ännu ett härligt rullskridskolopp i Malmö. Det är Night Skate Malmö som bjuder på denna havsnära tur som går längs kusten från Posthusplatsen till Sibbarp och tillbaka. Efteråt blir det musik och rullskridskodisco i Stapelbäddsparken.

- Eftersom det är sommar och Malmö satsar mycket på evenemang vid kusten känns det naturligt för oss att haka på detta, säger Gisle Tverland, representant från Skridskoklubben Skrinnaren och koordinator för Night Skate Malmö. Night Skate Malmö är till för alla, inte bara de mest vältrimmade. För att göra turen extra festlig och trevlig uppmanar vi denna gång deltagarna att klä ut sig i bästa beach kostymen. Den som gått in bäst för detta vinner ett fint pris, säger Gisle.

Turen är gratis och det är bara att dyka upp till starten.

Fler rullskridskolopp
Night Skate Malmö kör också rullskridskolopp den 13 juli, 10 augusti samt 7 och 28 september.

Roller Derby festival i Stapelbäddsparken 13-15 juli
Den 13-15 juli arrangerar samma gäng en Roller Derby festival i Stapelbäddsparken. En festival som är öppen för alla.  Roller Derby är en sport som har vuxit lavinartat i Sverige och världen. I Malmö har intresset för Roller Derby tagit en väldig fart och föreningen Crime City Rollers vill nu visa upp för allmänheten hur spelet går till. Förutom matcher så består festivalen av musik från två scener, Dj’s, Night Skate Malmö, Roller Disco, Derby Modevisning, uppträdanden, aktiviteter för barn och föreläsningar om sport och hälsa. Det finns även möjlighet att prova på sporter som Kettlebell, Ruffie, utomhusgym, akrobatik, Capoeira och Roller Derby helt gratis under dessa dagar.

För mer information om Night Skate Malmö
Gisle Tverland  0737816939