Stadsbiblioteket i Malmö: Ät klimatsmart!

Maja Söderberg. Foto: Lisa Björner.

Stadsbiblioteket tors 8 nov kl 18.00 i Röda rummet, plan 1

Behöver vi verkligen sparris i december? Hur mycket kött klarar planeten? Varför slänger vi så mycket mat och är maten kanske för billig? Maja Söderberg, klimatstrateg och författare, ger inspiration och konkreta matlagningstips. Hon visar att det är både inspirerande, gott och enkelt att skaffa sig matvanor som bidrar till en hållbar utveckling. Ingen föranmälan

Eva Jönsson
Informationssekr
eva.m.jonsson@malmo.se

Presskontakt Malmö stads presstjänst för journalister Öppen vardagar kl. 8-17 samt vid akuta frågor, till exempel vid en allvarlig händelse som inte kan vänta till nästa vardag, vardagar kl. 17-20 och helger kl. 8-20. 040-341150

Malmö är Sveriges tredje största stad, en ung, global och växande stad. Befolkningen har ökat stadigt under de senaste 30 åren och idag bor cirka 345 000 människor här. Hälften av invånarna i Malmö är under 35 år och Malmöborna har rötter i över 180 länder.

Malmö strävar efter att bli en hållbar stad, både ekonomiskt, socialt och ekologiskt. Ett mål är att stadens egen organisation ska vara klimatneutral år 2020 och att hela Malmö år 2030 helt ska försörjas av förnybar energi.

I Malmö stads organisation arbetar cirka 26 000 personer, som genom ungefär 400 olika yrken dagligen möter och ger service till Malmöbor, företag, föreningar och besökare.