Stadsbiblioteket: Ilmar Reepalu i samtal om ett hållbart Malmö

Ilmar Reepalu. Foto: Malmö stad

Stadsbiblioteket 16 april kl.18 i Ljusets kalender

Ett hållbart Malmö? är rubriken för det femte och sista Malmöprogrammet i vår. Tisdag 16 april samtalar Malmö kommunstyrelses avgående ordförande Ilmar Reepalu med Per Svensson, kulturjournalist på Sydsvenskan. Samtalet rör vårt älskade Malmö – förändringar, förbättringar och vad vi alla kan göra för att få ett hållbart Malmö. Ska Malmö utvecklas ytterligare som miljöstad? Ska kulturella värderingar bli kittet som binder samman regionen med Europa? När blir Malmö en socialt hållbar stad? Ingen föranmälan.

Programmet är ett samarrangemang mellan Stadsbibliotekets Kulturarv Malmö och ABF. Kulturarv Malmö är ett uppslagsverk på webben om personer, händelser, platser och annat som i vid mening ingår i Malmös kulturarv.

För mer information kontakta: Bo Gentili, 0733-59 58 67, bo.gentili@malmo.se

Eva Jönsson