Stadsbiblioteket onsdag 14 april kl 19.00:  ”Beatles, Maharishi och jag” – Conny Larsson om sin bok

Stadsbiblioteket onsdag 14 april kl 19.00: ”Beatles, Maharishi och jag” – Conny Larsson om sin bok

Stadsbiblioteket onsdag 14 april kl 19.00 i Röda rummet

Conny Larsson presenterar och läser ur sin nyutkomna bok och utlovar en spännande kväll i humorns och allvarets tecken.

Conny Larsson berättar om sina försök att förstå de mekanismer och mönster han följt för att hamna i det som blev hans liv och om hur han lyckades bryta sig ur den tillvaron. Han kommer vidare att berätta om sitt liv bland österländska gurus och självutnämnda gudar.

Samtalet leds av Malmöprofilen och festfixaren Lasse Hector och gäster är bland andra skådespelarna Lars Humble, Annika Lundgren och Björn Åkesson, som minns och kåserar om boken och talar om ”den gamla goda tiden” på dåvarande Malmö Stadsteater.

Conny Larsson är utbildad skådespelare och clown. Han lärde sig att meditera 1967 och var under perioden 1972-76 i olika omgångar Maharishi Mahesh Yogis privata sekreterare medan han var tjänsteledig från sin anställning som skådespelare vid Malmö Stadsteater. Vi minns honom i roller som till exempel Clownen Beppo eller Billy Bibbit i Gökboet på 1970-talet.

Han lämnade sedan TM-rörelsen för att istället gå med i Sai Baba-rörelsen. Där blev han kvar fram till 1999. I dag bor Conny Larsson på Cypern och ägnar sin tid åt att skriva och föreläsa.

Eva Jönsson
Informationssekr