Stockholmsvägen stängs av på Valborg

Stockholmsvägen stängs av på Valborg

Gatukontoret stänger av motorvägen mellan Hornsgatan och Segevång trafikplats, från torsdagen den 30 april klockan 19.00 till måndagen den 4 maj klockan 05.00.

Avstängningen beror på att entreprenör NCC ska riva delar av Sjölundaviadukten, bron som förbinder Västkustvägen med Lundavägen.

- Vi leder om trafiken via Lundavägen. Det går också bra att använda Västkustvägen för in eller utfart till Malmö eller åka kollektivt, säger Ulf Kroon, ansvarig för trafikavstängningar på Malmö stads gatukontor.

Fakta: Sedan september 2008 pågår rivning och återuppbyggnad av Sjölundaviadukten. Bron som är samägd av Banverket och Malmö stad, sträcker sig över järnvägen och motorvägen. Förbinder Västkustvägen med Lundavägen. Den gamla bron var inte dimensionerad för dagens tunga fordon och ska därför byggas om. Arbetet beräknas vara färdigt i april 2010. Entreprenör NCC.

För ytterligare information kontakta Ulf Kroon, gatukontoret , 0708 34 13 56 eller informatör Linda Johnson, gatukontoret 0709 34 21 80