Segrarna i kvalspelet i Malmö blev FC Tiger som går vidare till nationellfinal på Zlatan Court. Foto AdamKlingeteg

Sverigefinal för Neymar Jr Five på Zlatan court i Malmö

I morgon, söndag 11 juni, är det nationellfinal för streetfotbollturneringen Neymar Jr Five i Sverige på Zlatan court i Malmö.

Idag, lördagen den 10 juni, gjorde drygt 30 lag upp på Sorgenfri IP i Malmö om vilka tre som ska få vara med i den nationella finalen. För Sverige vinnaren på Zlatan court väntar världsfinalen i Brasilien och häng med Neymar.

Från kvalet i Malmö gick tre lag vidare till Sverigefinalen. Etta blev FC Tiger som vann över Anders Tacos som därmed blev tvåa och också gick vidare. Det tredje laget som tog sig till nationellfinal blev Sameh’s Team

Neymar Jr's Five är ett roligt, snabbt och tekniskt spel. Lagen startar med fem spelare på plan. När ena laget gör mål förlorar det andra laget en spelare. Om ett lag blir av med alla sina spelare eller om maxtiden, 10 minuter, för spel uppnås är matchen avgjord. I år är det över 95 000 spelare från 53 länder som delta i fotbollsturneringen Neymar Jr’s Five.

Missa inte chansen att se den nationella finalen på Zlatan court med start klockan 12.00 . Finalen beräknas pågå 12.00-16.30 i morgon, söndag den 11 juni.

Turneringen i Sverige anordnas av Red Bull Sverige i samarbete med Malmö stad under kvaltävlingen i Malmö och finalen på Zlatan Court i Malmö

För mer information kontakta:
Jesper Antell, Red Bull Sverige 0733-46 71 00, e-post: jesper.antell@se.redbull.com

Pella Ström, projektledare på gatukontoret, Malmö stad, 0738 51 53 35, pella.strom@malmo.se

Birgitta Hjertberg, kommunikatör på gatukontoret, Malmö stad, 0709 34 14 11, birgitta.hjertberg@malmo.se