Träna gratis med instruktör i parken!

Träna gratis med instruktör i parken!

Utegymmen ger Malmöborna ett gratis alternativ till svettiga träningsanläggningar. Träna samtidigt som du njuter av fina utsikter och frisk luft - som gör dig piggare, friskare och gladare!

– Malmö stads gatukontor arbetar för att förbättra möjligheterna att vara fysiskt aktiv utomhus i Malmö, säger Anna Krook, landskapsarkitekt på gatukontoret. Under kommande år kommer vi bland annat att satsa på utegym i våra parker. Redan idag finns flera utegym. Kom och testa, inspireras till nya utmaningar av en duktig instruktör, och berätta för oss vad du tycker!

Under sommaren är en instruktör på plats på utegymmen i Beijers Park och Enskifteshagen för att hjälpa Malmöborna genom olika övningar.

– Ofta kan utrustningen användas till många olika övningar, och en instruktör kan hjälpa dig att hitta nya sätt att hålla dig i form.

Passa på! Kom och prova på egen kroppsviktsträning eller ett kortare pass. Du är särskilt välkommen på premiären, torsdagen den 18 juli i Enskifteshagen då representant från Malmö stad finns på plats klockan 17.00.

Enskifteshagen
Torsdagar 17.00-19.00
18, 25 juli
1, 8, 15 augusti

Lördagar 10.00 - 12.00
20, 27 juli
3, 10, 17 augusti

Beijers park
Torsdagar 17.00-19.00
22, 29 augusti och 5 september

Lördagar 10.00 - 12.00
24, 31 augusti

Söndag 13.00 -16.00
8 september (höstfesten)

Mer info och fler utegym finns på malmo.se/utegym eller i Malmö stads app.

Johan Hjälm, instruktör, johanhjalm@hotmail.com, 0704-38 27 04

Sten Göransson, landskapsarkitekt, gatukontoret, sten.goransson@malmo.se, 0709-34 21 39

Sandra Wasserman, kommunikatör gatukontoret, sandra.wasserman@malmo.se, 0766- 32 52 96

Birgitta Hjertberg, kommunikatör gatukontoret, birgitta.hjertberg@malmo.se, 0709-34 14 11