Tre Kronor till Ängelholm och Malmö den 16 och 18 april

Tre Kronor spelar två VM-förberedande landskamper mot Danmark i Skåne. Onsdagen den 16 april 2014 spelar Sverige-Danmark i Lindab Arena i Ängelholm. Fredagen den 18 april 2014 spelar Sverige-Danmark i Malmö Isstadion i Malmö.

– Det är roligt att Sverige kan återvända till Ängelholm och Malmö. Det har alltid varit bra arrangemang när Tre Kronor gästat dessa orter. Det är dessutom bra att få just dessa två landskamper mot Danmark förlagda i Skåne, säger Svenska Ishockeyförbundets tävlingschef Mikael Lundström.

– Det känns riktigt roligt och vi ser mycket positivt på att åter igen få äran att arrangera en landskamp inför den stundande VM-turneringen. Det finns ett stort hockeyintresse i regionen och det kommer att bli intressant för alla idrottsintresserade att få se vårt kommande VM-lag matchas på isen i Lindab Arena. Vi ser fram emot en underhållande hockeyfest i Ängelholm den 16 april med bästa förutsättningar för både spelare, publik och funktionärer, säger Magnus Blomsterberg, klubbdirektör i Rögle BK.

– Vi upplever just nu en enorm glädje i samband med arrangemanget av junior-VM och det ska därför bli riktigt kul att få arrangera denna Tre Kronorlandskamp i april, säger P-O Bergqvist, chef för evenemangsavdelningen på fritidsförvaltningen i Malmö stad.

För mer information, kontakta:
Mikael Lundström, Svenska Ishockeyförbundets tävlingschef, tfn: 070 – 455 04 39
Magnus Blomsterberg, klubbdirektör i Rögle BK, tfn 070 – 644 25 64
P-O Bergqvist, chef för evenemangsavdelningen på fritidsförvaltningen, Malmö stad,
tfn: 070 – 892 24 60