Foto: Womex

Tropisk karnevalsstämning på gatukonserter i Malmö

Ingen kommer kunna sitta still när den colombianska chirimia-konstellationer Rancho Aparte ger sig ut på miniturné i Malmö och bjuder på funkig tropisk karnevalsstämning. Kom och släpp loss när Sommarscen Malmö arrangerar tre dansanta gatukonserter!

Rancho Aparte består av sju musiker med den karismatiske sångaren Dino Manuelle i täten. Gruppen framför sin musik på hemmagjord bas, trummor, tuba och klarinetter och tar besökarna på en glädjefull resa med sköna grooves. Musik som friskt lånar influenser från olika stilar – traditionell colombiansk folkmusik, salsa och polka som hiphop och reggaeton.

Rancho Aparte har sitt ursprung i den colombianska staden Quibdo, i regionen Choco, och anses av många vara några av landets främsta musiker inom genren chirimia. Ett begrepp som introducerades i Latinamerika under den spanska kolonisationen och har fått ett eget blomstrande liv.

I veckan kan Malmöborna ta del av den härliga stämning som Rancho Aparte sprider när bandet gör tre stopp på sin miniturné runtom i staden tillsammans med Sommarscen Malmö.

Hör och se ett smakprov på Rancho Aparte!

Tid och plats:
Tis 26 juli, kl 19, Mobila utomhustorg