Unik mötesplats för anställda inom vård och omsorg

Unik mötesplats för anställda inom vård och omsorg

Under tre dagar möts över tusen anställda inom vård och omsorg för ett gigantiskt erfarenhetsutbyte på Kockum Fritid i Malmö. Bland över 21 seminarier kommer det att pratas om bemötande och sexualitet, vägen tillbaka efter en hjärnblödning och våld i nära relationer.

Det unika med konferensen är att både seminarier och utställningar hålls av anställda inom Malmö stad, allt från undersköterskor till chefer – som berättar om sina erfarenheter för andra medarbetare inom vård och omsorg.

– Vård- och omsorgsdagarna i Malmö är en otrolig möjlighet för våra medarbetare att ta del av varandras erfarenheter och arbetssätt, säger Lisa Gunnefur på stadskontoret.

– Och det ger även tid för reflektion, fortsätter Lisa Gunnefur. Till exempel så kommer det att på ett seminarium diskuteras kring personer med intellektuella funktionshinder och deras rätt till sin egen sexualitet. Vem bestämmer vad som är normalt?

– Nytt för i år är att två av föreläsarna är brukare på Brandvaktens dagliga verksamhet. De vill berätta om vägen tillbaka efter en allvarlig olycka och sjukdom, säger Lisa Gunnefur.

Vad? – Vård- och omsorgsdagar
När? – 22, 23 och 24 november
Tid? – Kl 8.30-16.00
Var? – Kockum Fritid, Västra Varvsgatan 8

Programmet finns att ladda ned här på sidan.

Vård- och omsorgsdagarna arrangeras för 10:e gången. Detta sätt att sprida kunskaper och inspiration mellan anställda i vård och omsorg, har väckt uppmärksamhet i hela landet.

Carina Nilsson, kommunalråd (S), inleder dagarna klockan 8.30 varje dag.

Kontaktperson: Lisa Gunnefur, 0703-23 75 48, lisa.gunnefur@malmo.se