Väx med Sege Park

Väx med Sege Park

I Sege Park planeras en hållbar stadsdel och Malmö stad vill ha med medborgarna på den resan. Den 16 maj kl. 16.30-19.00 bjuds det in till grillfest och andra aktiviteter. Alla är välkomna, allas åsikter är värdefulla.

Förhoppningen med eventet är att skapa en öppen dialog mellan Malmö Stad och medborgarna för att
tillsammans kunna forma ett framtida Sege Park. Malmö Stad kommer att lyssna på de förslag och åsikter som kommer in från deltagarna och tar detta med sig inför det fortsatta planeringsarbetet (detaljplan m.m.).

- Här finns möjlighet att prova på slacklining (gå på lina), trampa smoothie, "så ett frö för
framtiden",  träffa en trollkarl och lämna sin cykel till cykelfixarna. Besökarna har även möjlighet att gå en guidad tur där man bland annat får höra om historiens Sege Park, det gamla mentalsjukhuset som låg på området och planer för framtiden,
berättar Katarina Burle, informatör Malmö stad. Och Kirsebergs kulturliv tar också plats – Ingrid Savbrant BAND spelar härlig musik.

På plats kan Kirsebergsborna och andra Malmöbor uttrycka sina egna tankar och visioner för
området. På en karta kan man lägga in vad som behövs, på klotterväggen skriva ner idéer – och såklart tala med representanterna från Malmö stad om hur ett bra bostadsområde för alla skulle kunna utformas.

Med innovativa lösningar för förnybar energi och där boende och verksamheter i området finner gemenskap kring odling och hållbara
lösningar ska en ny stadsdel växa fram i Sege
Park. Den kulturhistoriska
miljön bevaras samtidigt som området är en teknologisk spjutspets. Här ska det
gröna livet finnas nära centrum.

Förskolorna firar förskolans dag i parken

Barn, föräldrar och personal på Segevång och  Sege parks förskolor firar sin årliga grillfest tillsammans  på Ekocentrum i Sege Park 16/5 16.30-19.00.

Barn och personal sjunger tillsammans kl. 17.45 vid Ekocentrum.

Hör Ingrid Savbrant BAND  på yuotube: http://www.youtube.com/watch?v=azhOSDjjSNU

• Samtliga aktiviteter:
    - Malmö stad bjuder på korv, fika och möten i Sege Park
    - Prova slacklining
    - Lämna din cykel till cykelfixarna
    - Så ett frö för framtiden
    - Mingla med trollkarl
    - Trampa sin smoothie
    - Vandra i historien och framtidens Sege Park, start vid Ekocentrum i Sege Park, kl.16.30 och 17.30

Plats: Aktiviteterna finns på  gröningen framför portvaktarbostaden, Östra Fäladsgatan, samt vid Ekocentrum, Simrisbanvägen

Läs mer om Sege Park och eventet:

För mer information kontakta: