Med anledning av corona: Malmö Live direktstreamar MSO:s Stravinskijkonsert ikväll, begränsad publik i konsertsalen

På Malmö Live Konserthus pågår just nu en hitintills slutsåld Stravinskijfestival där chefsdirigenten Robert Trevino tillsammans med Malmö SymfoniOrkester, solister och körer i fyra konserter framför tolv verk av kompositören Igor Stravinskij. Två slutsålda konserter har redan hunnit ges, och nu återstår de två sista – Oedipus Rex (12 mars)och Eldfågeln (14 mars) men nu med kraftigt begränsad publik i enlighet med gårdagens regeringsbeslut om begränsade folksamlingar.

Ikväll kl. 19.00 erbjuder Malmö Live och MSO alla intresserade musikälskare möjligheten att uppleva konserten Oedipus Rex direktstreamad på Internet via hemsidan malmolive.se
Här kan du uppleva konserten http://bit.ly/Stravinskij-live. Den aktuella länken skickas ut till biljettköpare och MSO:s abonnenter, och den släpps dessutom helt fri. Efter sändningen tas materialet bort av rättighetsskäl.

- Vi är mitt i denna bistra tid glada över att kunna erbjuda detta, nu när vi människor verkligen behöver upplevelser genom kultur och konst, säger MSO:s programchef Per Hedberg.

Precis som övriga arenor och konsertlokaler följer Malmö Live regeringens beslut efter Folkhälsomyndighetens rekommendation om begränsning av större folksamlingar.
Under mars och april närmast, minskar vi antalet personer i konsertsalen på Malmö Live till 500 (medverkande och publik). Därutöver kommer några arrangemang att ställas in, samlad information om dessa följer i senare pressinformation.

Vi följer händelseutvecklingen kring coronaviruset noga och arbetar ständigt för att Malmö Live Konserthus ska vara en trygg och säker plats att besöka. Skulle myndigheternas riskbedömning ändras ytterligare handlar vi därefter.

För ytterligare information kontakta gärna:
Maria Frej, VD & konserthuschef, tel 0701-49 39 92
Anna-Maria Havskogen, marknads- och kommunikationschef, tel 0705-69 70 12