Malux nya fordonstelefoner för direkt leverans!

De nya populära fast monterade 3G fordonstelefonerna Voyager och Truckfone finns nu hemma för omgående leverans! Hos de flesta av våra över 200 återförsäljare i Sverige kan ni testa telefonerna och dess funktioner direkt i butiken.

Fordonstelefon Voyager som med sin Androidplattform erbjuder förutom kristallklara röstsamtal även en bred åtkomst till Android-baserade applikationer speciellt utvalda för att passa för användning i fordon.

Telefonen är utrustad med ett stort fysiskt tangentbord, 3,5” touchskärm och en mängd tekniska finesser. Med sina yttre antenner för 3G/GSM och GPS, erbjuder Voyager exceptionellt bra täckning och signalstyrka för såväl samtal som GPS. Telefonen kan även användas som en trådlös Hotspot, WiFi i bilen, för exempelvis en surfplatta, smartphone eller bärbar dator.

• Yttre antenn för både 3G/GSM och GPS
  • Trådlös Hotspot, WiFi i bilen
  • Synka kontakter från Exchange eller Google
  • Enkel installation i alla typer av fordon
  • Tillgång till Android-appar speciellt användbara i fordon (exempelvis Spotify)
  • Voyager kan i sin tur även kopplas till en OBD enhet via Bluetooth för att utföra diagnostik av fordonet.

Truckfone, är en något enklare fordonstelefon med 3G/GSM-telefoni och yttre antenn för bästa möjliga mottagning och driftsäkerhet. Givetvis fås ett kristallklart ljud även här. Stora knappar och användarvänliga menyer tillsammans med en stor skärm ger ett proffsigt och gediget intryck.

Oavsett om din verklighet kräver den absolut senaste tekniken eller en kostnadseffektiv och beprövad lösning kan vi erbjuda en flexibilitet som är svår att hitta någon annanstans. Vår kompetens och breda utbud av antenner, kablar och mikrofoner ger dig bästa möjliga täckning och uppkoppling – oavsett om du korsar landet med buss eller lastbil, färdas med bil eller arbetar djupt inne i våra svenska skogar.