Nyhet! Dynamisk vägbelysning från Malux

Nu släpper Malux en belysningsserie för vägmarkering. -Vårt mål är att vi ska öka användningen av dynamiska vägmarkeringar i Sverige och genom detta öka trafiksäkerheten, säger Martin Schulze-Nilsson, produktansvarig hos Malux.

Fyra nya belysningsprodukter för dekoration och vägmarkering:

• CircLED/ToppLED – vägledande dekorationsbelysning.
  • FlatLED 3 –  vägledning med nödljusfunktion.
  • FlatLED – markerar och visar vägen.
  • MarkLED/StopLED – säkerhet för trafikanter och fotgängare.

Den nya produktserien är anpassad för att öka trafiksäkerheten och minska antalet trafikolyckor på våra vägar. Vägledande belysning används vid t.ex. perronger för att markera med så kallat rinnande eller blinkande ljus att ett tåg är på väg in till en station.

Den dynamiska belysningen är utformad för att vägleda utan att blända billister, trafikanter och fotgängare. Våra kunder är i huvudsak företag som arbetar inom infrastruktur, med väg och rondellbyggnationer. -Försäljningen av produkterna har startat och våra kunder använder produkterna till bland annat vägmarkering, vägledning, dekoration och avgränsning, avslutar Martin Schulze-Nilsson.

Klicka på länken för att läsa mer om vägledande belysning.