Nytt! Värmeskåp i EX-utförande för ögondusch

Malux har tagit fram ett värmeskåp avsett för förvaring av två flaskor Cederroth ögondusch (REF 725200) i explosionsklassad miljö.

Behovet av skyddsutrustning såsom ögondusch i industriell miljö är en viktig del för att öka säkerheten för den som arbetar med vätskor, kemikalier mm. -Att tillverka specialanpassade värmeskåp just för ögonduschar är ingen stor marknad, men behovet finns och vi är duktiga på att anpassa produkter för våra kunder, säger Ulf Hållberg, teknisk säljare för Industri/Ex hos Malux.

Värmeskåpet finns i rostfritt stål samt plåt. -Värmeelementet, kopplingsdosan och termostaten är ex-klassade, avslutar Ulf Hållberg.

Läs mer direkt på Malux hemsida: www.malux.se/produkter/varmeskap
Kontakta oss för förfrågan på tel. 0660-29 29 00 eller via info@malux.se