​Regionchef för södra och västra Sverige

​Regionchef för södra och västra Sverige

Regionchef för södra och västra Sverige

- med inriktning på byggkemiska produkter. Har du erfarenhet av ledarskap och försäljning inom byggbranschen? Är du också resultatinriktad och har stort driv? Då är du den vi söker!

Som Regionchef kommer du att leda och utveckla ett säljteam där din förmåga att supporta och coacha värderas högt. Du kommer inom regionen att ansvara för säljteamet och försäljningen av företagets bygg- golv- samt fäst och fog produkter till fackhandel, byggvaruhandel och entreprenörer. Med din tekniska kunskap kommer du att bidra med support till våra kunder, samt hålla i viss bransch- och produktutbildningar.

Din bakgrund
Eftersom du kommer att jobba med försäljning av företagets bygg- golv samt fäst-och fog produkter ses erfarenhet av tidigare försäljning samt branschkunskap som ett krav. Det är starkt meriterande om du tidigare haft en ledande befattning och är duktig på att skapa en laganda och ett starkt team. Du kommer att arbeta nära marknadschefen för Sverige samt med de tekniska säljarna på ditt område.

Som person är du självständig, har ett stort driv och är resultatfokuserad. Du arbetar affärsmässigt och målinriktat för att nå långsiktiga mål och samarbeten. Tjänsten ställer krav på att du känner ansvar för försäljning, personal och har förmåga att se kundernas behov.

Vi söker dig som har:
• branschkunskap, speciellt inom våtrum och bygg
• relevant utbildning
• erfarenhet av säljledning med goda resultat från byggbranschen
• erfarenhet av försäljning med bakgrund från spackel, betong, fäst&fog, lim
• goda kunskaper i Officepaketet
• goda kunskaper i engelska, både i tal & skrift ( koncernspråk )
• Körkort B

Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö och ett ansvarsfullt, självständigt och omväxlande arbete med mycket eget ansvar, med möjlighet till utbildning och personlig utveckling.

Tjänsten rapporteras till Sälj/marknadschef Sverige och arbetet innebär en hel del resor och övernattningar. Utgångspunkt ”Väst” är ett önskemål .

Anställningsform/omfattning/placeringsort: Tillsvidare/heltid/ södra- västra Sverige.

För mer information om tjänsten, kontakta:
Marknadschef Stefan Wilson, tlf 08-525 080 89

Ansökan: Skicka din ansökan senast 2015-09-30 till personalchef Frode Ek Skarnes per e-mail: frode.ek.skarnes@mapei.no Märk din ansökning med: ”Ansökning Regionchef”. Vi tar emot ansökningar fortlöpande, vi ser gärna kvinnliga sökanden.