Mapei ledande inom simbassänger

Mapei ledande inom simbassänger

Mapei har mer än tjugo års internationell erfarenhet av konstruktioner av både nya bassänger och restaurering av befintliga. Faktum är att Mapeis produkter, ända sedan 1950-talet, har använts för konstruktionen av nästan samtliga simbassänger för de olympiska spelen och till många andra viktiga internationella sportarenor.

Mapei kan erbjuda en komplett serie av produkter inom:
• produkter för uppbyggnad och vattentätning av armerade betongkonstruktioner
• speciella fästmassor för installation av keramiska plattor och glasmosaik
• bruk för fogar och tätningsmassor för övergångskonstruktioner
• fäst- och fogmassor som matchar dagens keramik och den miljö som är i badhus

Mapei har bland annat varit leverantör till Arken Spa, som har blivit utnämnt till Sveriges bästa Spa både 2010 och 2011.

Mapei grundades i Milano 1937 och är idag ett av världens största företag inom produktion av golvlim, fäst- och fogmassor samt kemiska produkter för byggbranschen. Mapei har alltid lagt stor vikt vid FoU och koncernen satsar årligen 5% av omsättning i FoU och har branschens största utbud av miljövänliga produkter.

Mapei är representerat i över 80 länder och har 58 fabriker spridda över hela världen. Mapei-gruppen har över 7 500 anställda och en omsättning på omkring 1,9 miljarder Euro.