Pressmeddelande -

Maries Puts & Städ slopar bindningstider för hemstädningsabonnemang – för bättre kundrelationer

En av Stockholms största städbolag, Maries Puts & Städ, med över 200 anställda och 10 000 kunder väljer nu att slopa bindningstiden på hemstädningsabonnemang. Precis som andra städföretag har Maries Puts & Städ tidigare haft bindningstider för hemstädning. Nu sätter de ner foten, slopar bindningstider och ändrar städbranschens syn på kundrelationer.

– Bindningstid för mig innebär att kunden är tvungen att fortsätta konsumera en viss tjänst eller produkt även om kunden är missnöjd. Vi på Maries Puts & Städ vill inte tvinga våra kunder att stanna, vi vill att de ska vilja stanna. Istället satsar vi på att arbeta ännu mer på våra tjänster, service och förmåner för att göra våra kunder nöjda. Ledord Styrka, Glädje och Kompetens genomsyrar Maries Puts & Städ – det vill vi förmedla till våra kunder, säger VD:en Britt-Marie Ekstrand.

Bindningstiden har funnits för att underlätta bokningsarbetet, fylla städarnas scheman och skapa en stabil kundkrets. Med dagens teknik och Maries Puts & Städ snabba expansion blir det allt enklare att kontrollera arbetsscheman och därmed lägga mer resurser åt att förbättra andra viktiga aspekter inom företaget och slopa bindningstider.

– Städbranschen förändrats och tack vare vår tillväxt kan vi nu erbjuda våra kunder alla sorters städtjänster utan jobbiga bindningstider. Städbranschen har förändrats på väldigt många olika sätt, bland annat ur arbetssäkerhetssyn. Det skapar mer tillit och större efterfråga som leder till fler valmöjligheter och mer frihet för våra kunder, berättar marknadschef Magnus Bergqvist.

Hemstädning i abonnemangsform hos Maries Puts & Städ innebär att varje, varannan eller var fjärde vecka städas kundens hem. I dagsläget är det allt fler barnfamiljer och pensionärer som väljer att köpa hemstädning på grund av att vardagssysslorna kan kännas tunga eller tidskrävande.