Joachim Glassell slutar som vd på Maritimt Forum

Joachim Glassell kommer att fortsätta i sin nuvarande roll under en övergångsperiod fram till 26 januari 2022. Han har arbetat med att lyfta fram och synliggöra de maritima näringarna i drygt fem år sedan maj 2016.

”Det har varit ett privilegium att få leda och utveckla Maritimt Forum. Jag är mycket nöjd över vad vi tillsammans har uträttat under min tid som VD. Det är med värme som jag kommer minnas alla som jag lärt känna och jag vill särskilt rikta ett stort tack till ordförande och styrelse för den tid som varit” säger Joachim Glassell.

"Styrelsen och medlemmarna i Maritim Forum tackar Joachim för alla insatser under dessa 5 år. Det har varit 5 hektiska år med många förändringar avseende de maritima näringarna. Vi kan konstatera att det maritima klustret spelar en allt viktigare roll i samhällsdebatten, inte minst som en möjliggörare i frågor rörande miljö- & klimatutmaningarna" säger styrelseordförande Anders Boman i en kommentar.

Arbetet med att lyfta fram de maritima näringarna och skapa en utökad samverkan mellan de olika delarna av det maritima klustret fortsätter. Vi är glada att Christine Hanefalk har accepterat rollen som tillförordnad vd för Maritimt Forum. Christine har en tidigare bakgrund inom Sveriges Hamnar och har även varit engagerad i Maritimt Forum.

Vi önskar Joachim all lycka i framtiden.

• maritimt forum

NATIONELL MARITIM SAMVERKAN

Maritimt Forum driver gemensamma maritima frågor och agerar arena för möten och samverkan inom de maritima näringarna. Målet är konkurrenskraftiga maritima näringar, såsom transport och hamnar, marin teknik och grön omställning, passagerarsjöfart, service samt kompetensförsörjning. Maritimt Forum arbetar för god kunskap om sjöfart och maritima verksamheter i samhället tillsammans med ett starkt maritimt kluster.

Rebecca Dalén

Presskontakt Kommunikationsansvarig +46 76 237 28 42