Hairdressr hjälper konsumenter att hitta frisör

Pressmeddelande -

Hairdressr revolutionerar frisörbranschen med sin nya marknadsplats för att hitta och boka frisörer

Den svenska startupen grundades av bröderna Anders och Magnus Schill och har som mål att göra det enklare och smidigare för både frisörer och kunder att hitta varandra. Med en innovativ app och hemsida som matchar frisörer med nya kunder baserat på avstånd och betyg, tar Hairdressr sikte på att bli den ledande plattformen för frisörbokningar.

Hur tjänsten fungerar

Hairdressr löser ett verkligt problem inom frisörbranschen. I Sverige görs det över 300 000 sökningar på Google varje månad relaterat till att hitta en frisör, och 40 % av befolkningen har ingen fast frisör som de alltid går till. Genom att erbjuda en lättanvänd och kostnadsfri tjänst för både frisörer och kunder, siktar Hairdressr på att göra valet av frisör enklare och mer tillförlitligt för alla.

En av de stora utmaningarna på dagens marknad är bristen på en komplett lösning för att hitta och boka frisörer. Många människor förlitar sig på Google-recensioner, salongers hemsidor och rekommendationer från vänner för att välja frisör. Hairdressr tar nu steget in och förändrar spelreglerna genom att erbjuda en sömlös upplevelse där alla frisörer finns samlade på en plats. I Hairdressr-appen och på webbsidan kan användarna utforska frisörernas profiler, inklusive bilder från deras portfolio, prisinformation, recensioner från tidigare kunder och mer. Bokningar görs enkelt och smidigt direkt via appen eller på hemsidan.

Unik affärsmodell

En viktig framgångsfaktor för Hairdressr är deras unika affärsmodell. Tidigare försök att skapa liknande plattformar har misslyckats, delvis på grund av att de tagit betalt av frisörerna för att vara med på plattformen. Hairdressr tar en annan väg och erbjuder sin tjänst gratis för både frisörer och kunder, där planen istället är att generera intäkter från annonsering.

För frisörerna innebär Hairdressr en möjlighet att marknadsföra sig själva och nå ut till en bredare kundkrets. Genom att skapa en profil på Hairdressr kan frisörerna visa upp sin expertis, tidigare arbeten och få positiva recensioner från nöjda kunder. Detta ger dem möjlighet att bygga sitt varumärke och öka sin synlighet på marknaden.

Framtiden

Med överväldigande positiv respons från fler än hundra frisörer från välrenommerade salonger som redan har skapat profiler på plattformen, är Hairdressr redo att ta nästa steg. Tjänsten marknadsförs just nu till slutkunder för att bygga upp en användarbas och validera affärsmodellen. I skrivande stund har Hairdressr omkring 10 000 besökare per månad. Om konceptet fungerar väl i Stockholm, planerar Hairdressr att expandera till andra svenska städer och internationellt.

Kontaktinformation:

Namn: Magnus Schill