Martinsons invigning i Robertsfors lockade hundratal

Intresset från markägarna i Robertsfors med omnejd var mycket stort då Martinsons invigde sitt nya lokalkontor på orten. Fler än hundra personer besökte invigningen, som är en del av en satsning från företaget, där de valt att satsa på kontor på flera mindre orter istället för att centralisera. Tidigare har Martinsons skogsavdelning öppnat lokalkontor i Vindeln och Norsjö och från och med nu finns de också på plats i Robertsfors.

Mats Lindfors, virkesköpare och distriktschef Bygdsiljum/Robertfors hos Martinsons, berättar att invigningen var något av en succé:

– Gensvaret från kunderna var väldigt positivt och efter invigningen har flera ringt och tackat. Det känns mycket roligt att vi nu finns på plats nära Robertfors markägare. Det ger oss bättre möjlighet att fungera som en naturlig samarbetspartner.

Martinsons personal på kontoret i Robertsfors kommer att dela kontor med LRF Konsult. Lokalerna finns i Centrumhuset.

– På detta sätt blir det ännu enklare att komma i kontakt med oss. När skogsägarna i regionen besöker Robertsfors är de givetvis varmt välkomna upp till oss, berättar Mats Lindfors.

Under invigningen bjöds besökarna på fika och de fick dessutom ta del av en presentation från koncernchefen Lars Martinson, som visade några av de många broar, hus och hallar som företaget kunnat konstruera av råvaran från skogarna i Västerbotten.

• Byggnadsindustrin

• skogsmark