Gödningsspridare för kompakttraktorer och skogsbruk

Kompakta mått och stor spridningsbredd gör gödningsspridaren Agrex XDA 750 perfekt för kompakttraktorer. Det gör den även lämplig för spridning av gödning i skog. Nyheten visas av Närlant på årets MaskinExpo, den 28-30 maj,

Agrex XDA 750 sprider ända upp till 18 meter. Två rostfria tallrikar och spjäll borgar för lång livslängd. Den är försedd med en smidig fyrkantig behållare med liten bredd.

Spridaren kan kompletteras med hydraulisk manövrering for enklare inställning av spridningsmängden. Som tillbehör finns även presenning för att skydda handelsgödseln.

Tekniska data:
Volym, l: 750
Vikt, kg: 160
Spridningsbredd, m: 18

Anders Nilsson
Närlant Import AB
anders.nilsson@narlant.se
www.narlant.se

• skogsgödsling
  • gödningsspridare
  • grönytemaskiner
  • tillbehör
  • redskap

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 28–30 maj 2015.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 08–512 937 00, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se