Maskinia öppnar kontor på västkusten

Maskinia öppnar kontor på västkusten

Maskinia öppnar kontor i Göteborg och Uddevalla för att möta den ökande efterfrågan på våra produkter. En större satsning på Västra Götaland med kontor i egen regi kommer ge nuvarande och framtida kunder bästa möjliga service.

Göteborg växer och det är mycket stora infrastrukturprojekt i länet. Det är en viktig del av Sverige och kunderna kräver en hög och bra service samt bra tillgänglighet på maskiner. Maskinias märken växer i Sverige och i världen där Maskinias uppdrag är att utveckla verksamheten i Sverige vilket kräver en närvaro i detta viktiga område. Maskiner från Maskinia kommer att bygga delar av västlänken och det framtida Göteborg.

Maskinias starka tillväxt under de sista 5 åren är kopplad till den utveckling samt förstärkning av verksamheten som gjorts runt om i Sverige. Både egna anläggningar och återförsäljare har bidragit till att lyfta Maskinia. Det har varit ett stort fokus på eftermarknad och det jobbet fortsätter även framåt. Maskinia ska bli bäst i Sverige på eftermarknaden. De är inte där ännu, men på väg.

-Doosan och Case har sedan länge en stark position i Västra Götaland och vi ska nu bygga vidare på den och göra Bergmann dumpern till ett nytt fräscht inslag på Avenyn, säger Fredrik Holmquist, VD på Maskinia.

De sista fem åren har Andresen Maskin varit återförsäljare i Göteborg och Västra Götaland för Maskinia och dess märken, Doosan och Case. De kommer att avsluta uppdraget fram till sommaren parallellt med att vi på Maskinia startar upp eget kontor. Vi tackar Andresen Maskin för ett mycket bra samarbete under dessa år.

Servicen kommer fortsatt att skötas av de Maskinia kontrakterade och auktoriserade serviceverkstäderna Steens T&E och Entrac i Göteborg samt Uddevalla Hydraul & Maskin AB.

Arbetet med att forma och hitta säljteamet för ”Maskinia region Väst” är i full gång och det kommer mer information senare hur organisationen kommer att se ut.

Andresen Maskin och Maskinia kommer att samarbeta för att få en så smidig övergång som möjligt för kunder och leverantörer. Efter sommaren kommer det nya Maskiniateamet gå för fullt. Maskiner och kontor kommer finnas i Göteborg på Hisingen hos Steens T&E och I Uddevalla hos Uddevalla Hydraul & Maskin.

Ämnen

Maskinia AB är generalagent i Sverige för Doosan, Case, Bergmann samt återförsäljare för Epiroc, Husqvarna och Atlas Copcos breda produktsortiment av entreprenadmaskiner, hydraulhammare & övriga redskap. Vi har även ett stort utbud av begagnade entreprenadmaskiner.

Maskinia AB har sitt huvudkontor i Linköping med filialer i Staffanstorp, Göteborg, Uddevalla, Jönköping & Stockholm/Järfälla.

Vi har även återförsäljare i övriga delar av Sverige: LGL maskin i Gnarp, JBM Maskin i Örnsköldsvik, Kjellsons Maskinservice i Umeå, Boström Maskin i Gävle, WTP Maskin AB i Karlstad, Jämt-Maskin i Östersund samt RF Maskin i Arboga.

Vi hjälper Dig med maskiner, service, reservdelar samt tillbehör! Naturligtvis samarbetar vi med de ledande leverantörerna på tillbehör samt banker/finansbolag och hjälper Er med en fördelaktig finansiering.

Välkommen in till en personligare maskinpartner!

Daniel Gustavsson

Presskontakt Marknadsansvarig

Maskinia - Din Maskinpartner

Välkommen in till en personligare maskinpartner!

Maskinia AB
Nyckelgatan 2-6