Maskinia startar ny serviceverkstad i Kalmar för att serva Östkusten

Maskinia startar ny serviceverkstad i Kalmar för att serva Östkusten

Maskinia har en stark position på östkusten och har länge arbetat med att finna en förbättrad och långsiktig servicelösning i Kalmarregionen. Det är därför roligt att nu kunna meddela att man startat en egen serviceverkstad i Kalmar.

Maskinias starka tillväxt under de sista 8 åren är kopplad till den utveckling samt förstärkning av verksamheten som gjorts runt om i Sverige. Både egna anläggningar och återförsäljare har bidragit till att lyfta Maskinia. Under det senaste året har man arbetat för att utveckla området i Göteborg samt Västra Götaland och nu det Östkustens tur att få förstärkning.

Service och reservdelar kommer framöver finnas lokalt i Kalmar där Carl-Johan Svensson kommer ansvara för den nya serviceverkstaden. Maskinia kommer succesivt förstärka verksamheten i takt med att deras kunder växer och maskinpopulationen för dess märken ökar.

Det tidigare servicesamarbetet med Söders i Oskarshamn och Kalmar är avslutat och man kommer nu att kunna erbjuda sina kunder ett fokuserat Maskinia-team i Kalmar.

Man kommer att finnas i Kalmar Lastvagnars lokaler på Företagarevägen, mitt emot Swecon. Det är redan många av Maskinias kunder som har Kalmar Lastvagnar som servicepartner på lastbilssidan, nu kommer de även få service av sina maskiner i samma lokaler.

-Doosan har sedan länge en stark position på östkusten och vi ska nu bygga vidare på den och även stärka Case produktprogram och Bergmann dumprar. Vi får nu en viktig pusselbit på plats för att kunna ge våra kunder tryggheten för eftermarknad samtidigt som vi blir mer lokala och kunderna får närheten till oss som generalagent genom våra säljare, säger Fredrik Holmquist, VD på Maskinia.

Ämnen

Maskinia AB är generalagent i Sverige för Doosan, Case, Bergmann samt återförsäljare för Epiroc, Husqvarna och Atlas Copcos breda produktsortiment av entreprenadmaskiner, hydraulhammare & övriga redskap. Vi har även ett stort utbud av begagnade entreprenadmaskiner.

Maskinia AB har sitt huvudkontor i Linköping med filialer i Staffanstorp, Göteborg, Uddevalla, Jönköping & Stockholm/Järfälla.

Vi har även återförsäljare i övriga delar av Sverige: LGL maskin i Gnarp, JBM Maskin i Örnsköldsvik, Kjellsons Maskinservice i Umeå, Boström Maskin i Gävle, WTP Maskin AB i Karlstad, Jämt-Maskin i Östersund samt RF Maskin i Arboga.

Vi hjälper Dig med maskiner, service, reservdelar samt tillbehör! Naturligtvis samarbetar vi med de ledande leverantörerna på tillbehör samt banker/finansbolag och hjälper Er med en fördelaktig finansiering.

Välkommen in till en personligare maskinpartner!

Daniel Gustavsson

Presskontakt Marknadsansvarig

Maskinia - Din Maskinpartner

Maskinia AB är generalagent i Sverige för Develon, Case, Bergmann samt återförsäljare för Epiroc, Husqvarna och Atlas Copcos breda produktsortiment av entreprenadmaskiner, hydraulhammare & övriga redskap. Vi har även ett stort utbud av begagnade entreprenadmaskiner.

Maskinia AB har sitt huvudkontor i Linköping med filialer i Staffanstorp, Göteborg, Munkedal, Jönköping, Kalmar & Stockholm/Järfälla.

Välkommen in till en personligare maskinpartner!

Maskinia AB
Nyckelgatan 2-6