Mason Management expanderar i Skåne

Interimschefsleverantören Mason Management expanderar i Skåne genom att knyta Ulf Norrstam till verksamheten. Företaget ser fram mot en stark utveckling de kommande åren.

”Marknaden för interimstjänster växer stadigt. Vi ser en kraftig ökning i antalet uppdrag i år och 2014 ser ut att bli ett rekordår för oss. Skåne står för en stor del av vår tillväxt och för att möta efterfrågan expanderar vi nu Malmökontoret.  Vi är mycket glada över att kunna knyta Ulf Norrstam till verksamheten. Han har en gedigen erfarenhet som både chef, interimschef och chefsrekryterare”, säger Jan Andersson, VD.

Mason har funnits i Skåne sedan 2008, då Lars-Erik Dentner och Per-Arne Stenlund etablerade verksamheten i Malmö. Jan Andersson berättar att företaget i allt högre takt levererar interimschefer till alla typer av ledningsuppdrag, både inom privat och offentlig sektor. I år har det varit en stor efterfrågan på VD:ar och chefer som kan leda förändringsprocesser.

Ulf Norrstam kommer närmast från Intervallum Senior Interim Management. Han har tidigare haft olika chefspositioner på Thorn Lighting och även arbetat som interimschef.

Mason Management finns i Stockholm, Göteborg och Malmö och har samarbetspartners i 12 länder i Europa och USA. Företaget har klienter i 40 länder världen över.
Masons internationella organisation ger unika möjligheter att erbjuda företagskunder lokala lösningar i deras internationella verksamheter.

För mer information kontakta Per-Arne Stenlund på telefon 0766-299 277 eller läs mer på www.mason.se.

För frågor: kontakta Per-Arne Stenlund; tel. 0766-299 277. Se mer info på www.mason.se

• Kontrakt, uppdrag

• interim executives
  • interim assignments.

mason.se

Mason Management AB

Snabba och trygga, med tydlig metodik, säker leverans med mycket hög precision.
”Mason ska vara lika snabba som förändringarna i omvärlden och hos klienterna”.

Jan Andersson

Presskontakt CEO, Founding partner Interim management 0046(0)734 572002