Träprofil blir ny säljchef på Masonite Beams

Under de senaste åren har företaget Masonite Beams haft en stor tillväxt på den svenska marknaden. Nu anställer de en träprofil för en helt ny roll, vars hjärta brinner starkt för hållbarhet och träindustrin. – Jag ser fram att jobba vidare med att få fler att öppna ögonen för möjligheterna att bygga i trä, säger Daniel Wilded, ny säljchef för Masonite Beams Flexibla Byggsystem.

Frontfigur inom korslimmat trä växlar om till lättbalk

Idag förstärker Masonite Beams teamet med Daniel Wilded i fronten som säljchef för Masonite Beams Byggsystem. Han kommer tidigare från rollen som affärsutvecklare på Martinsons där han har jobbat i 16 år. I den nya rollen på Masonite Beams kommer Daniel ha personalansvar och samtidigt spela en viktig nyckelroll för det strategiska arbetet med Masonite Beams Flexibla Byggsystem.

- Jag har länge haft bra koll på träbyggnadsindustrin och jag har lång erfarenhet av korslimmat trä. Den här rollen känns som ett naturligt nästa steg för mig. Det känns jättespännande att kliva in som ledare och att få människor runt omkring mig att växa, berättar Daniel Wilded.

Hållbarhet - en del av Daniels DNA

Daniel Wilded tycker det känns spännande att bli en del av Masonite Beams och sprida kunskap om hur du kan bygga hållbart.

– Jag ser potentialen i byggsystemet med lättbalk – det är en supersmart lösning för snabba byggprocesser och ett hållbart byggande i trä. Masonite Beams Byggsystem gör verkligen skillnad när det kommer till grönt byggande och på så vis kan vi skapa en bättre värld.

Ett byggsystem för framtiden

Allt fler jobbar för att bygga klimatneutralt vilket har ökat intresset för Masonite Beams Byggsystem med lättbalk. Några veckor innan årsskiftet presenterades en studie av Svenska Miljöinstitutet där Masonite Beams Byggsystem jämfördes med ett flertal andra byggsystem. Resultatet visade tydligt att Masonite Beams Flexibla Byggsystem lämnar lägst klimatavtryck av de system som hittils analyserats i Sverige.

- Vi ser mycket positivt på utvecklingen av vårt byggsystem och utvecklar nu verksamheten för att svara mot den ökade efterfrågan. Både genom att anställa en ny säljchef för vårt byggsystem och för att möta våra kunders behov, berättar Atle Arctander, vd på Masonite Beams.

Ambitiösa tillväxtplaner

Masonite Beams har ambitioner att fortsätta växa i Sverige och bygga bostäder, kontor, skolor samt industrier i trä.

– Det är dags för Masonite Beams att ta nästa steg nu, avslutar Atle Arctander.

För mer info

Kontakta Daniel Wilded