En Rumsazalea med bidrag till Cancerfondens Rosa Bandet kampanj

En Rumsazalea med bidrag till Cancerfondens Rosa Bandet kampanj

En Rumsazalea med dubbel nytta får du om du väljer en Azalea från Mäster Grön märkt med Cancerfondens Rosa Bandet kampanj. Dessa Azalea finns i blomsterbutiker 15 september - 31 oktober. Dessutom skänker den dig eller din hjärtevän långvarig glädje med sin ljuvliga blomning.

Köper du en Rumsazalea märkt med Rosa Bandet i din blomsterbutik bidrar du med 5 kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under oktober månad och syftar till att bekämpa cancer genom att finansiera forskning, sprida kunskap om bröstcancer och väcka opinion. Sedan starten 2003 har Cancerfonden – tillsammans med privatpersoner, företag och föreningar – samlat in närmare 452 miljoner kronor. Under samma period har Cancerfonden delat ut 509 miljoner kronor till bröstcancerrelaterad FORSKNING.

Årets bidrag till Cancerfonden beräknas bli 450 000 kronor. Det är tredje året som Mäster Grön samlar in ett bidrag till kampanjen. De två tidigare åren har vi samlat in samma belopp till Cancerfonden.

Rumsazalean om hösten har stora välfyllda blommor som likt en Rhododendron lyfter sig över det mörkt gröna och läderartade bladverket. Du placerar den i ett fönster utan direkt sol alternativt en bit in i rummet.

Köp till dig själv eller tänk på hjärtevännen!