Gå direkt till innehåll
En rosa Krukväxt från Mäster Grön blir ett bidrag till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj

Pressmeddelande -

Svenska blomsterbutiker, Gardencenter och dagligvaruhandeln säljer Rosa Krukväxter från Mäster Grön. Vid köp av en Rosa Krukväxt odlad av Mäster Gröns trädgårdsmästare bidrar konsumenten med 5 kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. I butiken där du köper dina blommor finns upp till 15 olika krukväxter att välja mellan, alltid någon som passar i din personliga stil.

Idag lever 90 000 kvinnor med bröstcancer i Sverige. Varje år tillkommer det 7500 kvinnor som får diagnosen bröstcancer och varje år dör 1400 av bröstcancer. CANCERFONDENS ROSA BANDET-kampanj är idag en av Sveriges största insamlingsaktiviteter. Den genomförs varje år i oktober tillsammans med flera olika företag och organisationer över hela Sverige. Syftet är att sprida information och kunskap om bröstcancer samt samla in pengar till bröstcancerrelaterad forskning.

I butikerna finner du ett femtontal olika krukväxter från de skånska trädgårdsmästarna - de flesta i ljuvligt rosa toner. De har med tanke på bidraget till Rosa Bandet-kampanjen odlats fram med gröna fingrar, kärlek och omtanke. Lägg därtill det faktum, att alla dessa växter sprider stor
glädje bland både köpare och mottagare av dem.

Alla Rosa Krukväxter förses med en etikett som tydliggör bidraget till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

Titta på alla de kärleksfulla bilderna tagna av Minna Mercke Schmidt, här inbäddat med några väl valda ord till var och en av bilderna.

Vi ger dig naturlig inspiration och en levande inredning. Genom
54 Trädgårdsmästare som odlar prydnadsväxter i Skåne och Blekinge bidrar Mäster
Grön med växterna du njuter av, både inne och ute. I vårt nätverk arbetar vi
för att distribuera växter till våra kunder och ge inspiration till de svenska
konsumenterna. Våra växter finns på gardencenters, hos blomstergrossister, i
dagligvaruhandeln samt planterade i den offentlig miljön i hela Sverige. Vi
sätter kvalitet i första rummet och då menar vi både plantans kvalitet,
estetisk kvalitet, leveranskvalitet och den odlingskvalitet vi erhåller genom
en resurssmart certifierad odling.

www.mastergron.se

Patrik Vilsmyr

Presskontakt MarknadsMästare 042-251320

Krukväxter - trädgårdsmästarens hantverk - vår stolthet, din glädje

Vi ger dig naturlig inspiration och en levande inredning.

Med 23 Trädgårdsmästare i 30 trädgårdar i Skåne och Blekinge som odlar prydnadsväxter, bidrar Mäster Grön med växterna du njuter av, både inne och ute.