För barns förbättrade hälsa - Mathem blir Official Partner till Gothia Cup

För barns förbättrade hälsa - Mathem blir Official Partner till Gothia Cup

Mathem går in som Official Partner i Gothia Cup, världens största och mest internationella fotbollscup för ungdomar. Mot bakgrund av FN:s globala hållbarhetsmål kring hälsa vill Mathem inte bara främja barns fysiska rörelse, utan även inspirera de vuxna till att engagera sig ännu mer i sina barns aktiviteter.

– Fotboll är en av Sveriges största folkrörelser och Gothia Cups arbete, värderingar, mål och glädje går hand i hand med vad vi står för på Mathem. Mathem underlättar Sveriges barnfamiljers vardag så att de kan lägga tid på det som är viktigt, som till exempel en aktiv livsstil och att heja på sina barns fotbollsmatcher. Vårt och Gothia Cups gemensamma fokus på hälsa och hållbarhet gör det här partnerskapet till en fullträff, säger Linda Brockman, Head of Brand på Mathem.

Gothia Cup går av stapeln i Göteborg den 16-22 juli. Omkring 1700 lag från 80 nationer deltar varje år och spelar 4 500 matcher på 110 fotbollsplaner. Mathem kommer att finnas på plats under hela veckan med aktiviteter för hela familjen, till exempel kan man testa på teqball, en sport som kombinerar inslag av fotboll, bordtennis och den asiatiska bollsporten sepak takraw.

– Dessutom arrangerar vi en tävling där vi flirtar lite subtilt med Zlatan och låter besökarna jonglera med Mathem-apelsiner. Alla får filma sina bedrifter inom olika kategorier, t ex flest tillslag, snyggast trick och mest kreativa framförande, och efter Gothia Cup utser vi flera vinnare på Mathems Instagram. Vi ser helt enkelt fram emot att ha en massa kul, säger Linda Brockman.

Mathem är Sveriges ledande renodlade e-handelsaktör för dagligvaror med hemleverans. Bolaget är en tech-driven supermarket som erbjuder en smidig e-handelstjänst för bland annat dagligvaror, köksprodukter, heminredning, apoteksvaror och receptbelagd medicin. Mathem äger hela värdekedjan. Med en smart och välutvecklad e-handelsplattform på webbsida och i app, ett brett sortiment av hög kvalitet, tre logistikanläggningar, och med en egen distributionsorganisation, tar Mathem kundernas beställningar hela vägen till deras hem. Mathem finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och når omkring 55 procent av Sveriges hushåll. Omsättningen 2021 var 2,7 miljarder kronor.