Mathem ger startsignal för årets skärgårdsleveranser  – ett sommartecken att lita på

Mathem ger startsignal för årets skärgårdsleveranser – ett sommartecken att lita på

För åttonde året i rad berikas nu Stockholms skärgård med Mathems populära skärgårdsleveranser, som från starten 2015 varit en mycket populär tjänst där kunder kan få sina leveranser direkt till bryggan eller båten.

Efterfrågan på skärgårdsleveranserna fortsätter även i år att vara stor, och nytt för i år är därför kortare leveransintervaller än tidigare säsonger. Nu kan kunder i större delen av skärgården ta emot varor i tre olika tidsspann. Liksom fjolåret är det även i år möjligt att beställa receptbelagd medicin till skärgården tillsammans med sin Mathem-leverans, tack vare Mathems samarbete med Kronans Apotek. Precis som tidigare år ingår även Mathems stora utbud från Clas Ohlson.

“Skärgårdsleveranserna är här för att stanna och har blivit ett viktigt signum för Mathem och den ambition vi har att ge våra kunder friheten att leva mer. Vi är väldigt stolta över att fortsätta gå i täten för utvecklingen kring e-handel och kunderbjudanden som förenklar för kunden, säger Johan Gertell, CMO på Mathem.

Den 19 maj öppnar Mathem upp för beställning till skärgården, och den 26 maj drar årets leveranser igång med stort hopp om att förenkla i vardagen samt ge kunderna friheten att leva mer.

Skärgårdsleveranserna sträcker sig från Utö utanför Nynäshamn i söder till Lidö ovanför Kapellskär i norr och Sandhamn i öster. Vid bokning av leverans anger kunderna enkelt koordinaterna för den plats de önskar få sina leveranser till. Det gör att båtarna, utrustade med kylskåp och frysboxar, kan leverera hela vägen till rätt position.

Läs mer om Mathems skärgårdsleveranser:

Mathem är Sveriges ledande renodlade e-handelsaktör för dagligvaror med hemleverans. Bolaget är en tech-driven supermarket som erbjuder en smidig e-handelstjänst för bland annat dagligvaror, köksprodukter, heminredning, apoteksvaror och receptbelagd medicin. Mathem äger hela värdekedjan. Med en smart och välutvecklad e-handelsplattform på webbsida och i app, ett brett sortiment av hög kvalitet, fyra logistikanläggningar, och med en egen distributionsorganisation, tar Mathem kundernas beställningar hela vägen till deras hem. Mathem finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och når omkring 55 procent av Sveriges hushåll. Omsättningen 2020 var 2,3 miljarder kronor.