Pantahemma gör det enkelt och bekvämt att panta i samband med Mathem-leveransen.

Nu kommer Mathems tjänst Pantahemma till Stockholm

Nu lanserar Mathem sin återvinningstjänst Pantahemma i Stockholm med omnejd. Tjänsten är ett samarbete med Pantamera och gör det enkelt och bekvämt för Mathems kunder att panta sina PET-flaskor och aluminiumburkar i samband med sin Mathem-leverans.

Tjänsten Pantahemma innebär att man som kund köper en pantpåse hos Mathem till självkostnadspris. Påsen levereras i samband med Mathem-leveransen. När påsen är fylld med PET-flaskor och aluminiumburkar försluts den och återlämnas till chauffören i samband med nästa leverans. När panten är räknad adderas summan till kundens Mathem-konto, och kan sedan användas som betalning vid nästa köp. Det är även möjligt att skänka summan till Bris.

- Vi på Mathem letar ständigt efter sätt att göra livet enklare och bekvämare för våra kunder, och därför är det roligt att vi nu äntligen kan lansera Pantahemma i Stockholm. Istället för att kånka panten till affären, blir det nu enkelt och kladdfritt att panta i samband med en Mathem-beställning. Dessutom gör vi det enklare för våra kunder att vara hållbara i vardagen, och på det sättet hjälps vi åt att göra gott för vårt klimat, säger Johan Gertell, marknadsdirektör på Mathem.

Mathem är idag den enda leverantören av dagligvaror online som också erbjuder tjänsten Pantahemma, som sedan 2022 också finns i Göteborg och Malmö med omnejd. I samband med att Mathem öppnat sin nya och moderna logistikanläggning i Larsboda har man installerat en stor pantmaskin som nu alltså gör tjänsten tillgänglig i hela Stockholmsområdet.

Mathem är Sveriges ledande renodlade e-handelsaktör för dagligvaror med hemleverans. Bolaget är en tech-driven supermarket som erbjuder en smidig e-handelstjänst för bland annat dagligvaror, köksprodukter, heminredning, apoteksvaror och receptbelagd medicin. Mathem äger hela värdekedjan. Med en smart och välutvecklad e-handelsplattform på webbsida och i app, ett brett sortiment av hög kvalitet, tre logistikanläggningar, och med en egen distributionsorganisation, tar Mathem kundernas beställningar hela vägen till deras hem. Mathem finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och når omkring 53 procent av Sveriges hushåll. Omsättningen 2022 var 2,5 miljarder kronor.