Mathias Dahlgren Matsalen på Grand Hôtel prisad för bästa serviceupplevelsen

Mathias Dahlgren Matsalen på Grand Hôtel prisad för bästa serviceupplevelsen

Igår, måndagen den 5 mars, korades vinnarna i White Guide 2012 under galan i Vin-terträdgården på Grand Hôtel i Stockholm. Mathias Dahlgren Matsalen vann kategorin ”Årets Serviceupplevelse” för sin innovativa och stämningshöjande service.

White Guides kriterier i kategorin omfattar: omhändertagandet av gästen, kunskap om mat och dryck, matsalsarbetets upplägg och servicearbetets genomförande liksom rätt tonträff i tilltal, från bordsbokning till avtackning.

- Jag är självklart mycket stolt över utmärkelsen och det ger oss en inspiration att fortsätta arbeta vidare med vårt helhetskoncept där serviceupplevelsen liksom maten står i fokus, säger en glad Mathias Dahlgren

- Vi är naturligtvis mycket glada att ha den bästa serviceupplevelsen hos oss. Vår ambition är att bli ett av de främsta hotellen i Europa, säger Marie-Louise Kjellström, vd Grand Hôtel.

Juryns motivering: För att ha knäppt upp minst en knapp i det i grunden formella matsalsuppläg-get, som levereras med en allt säkrare och mer avspänd attityd och som kryddas med underhållande serviceinnovationer, som höjer stämningen, ökar på aptiten och flyttar fram frontlinjen i svensk restaurangkultur.

Bildbank
Användarnamn: MD Press