Gå direkt till innehåll
Mathias Dahlgren tilldelas ”Kockarnas Kock” 2012 – vinner priset för åttonde gången

Nyhet -

Det prestigefyllda priset ”Kockarnas Kock 2012” offentliggjordes idag, för tjugonde året i rad, av tidningen Restaurangvärlden. ”Kockarnas Kock” 2012 tilldelas Mathias Dahl-gren efter en omröstning bland Sveriges internationellt erkända kockelit. Det är åttonde gången i tävlingens tjugoåriga historia som priset tillfaller stjärnkocken, tillika grundaren av restaurangerna Mathias Dahlgren Matsalen och Matbaren.

– Kockarnas Kock är ett speciellt och ärofyllt pris på många sätt. För mig personligen värmer det lite extra när titeln röstas fram av mina framstående och kunniga kollegor, säger Mathias Dahlgren.

– Vi har äran att få samarbeta med Mathias Dahlgren och kan bara stämma in i kören av lovord. Han har hjälpt oss att sätta högsta gastronomiska standard på Grand Hôtel och ger oss ett ovärder-ligt mervärde i vår relation till gästerna, säger Marie-Louise Kjellström, vd Grand Hôtel.

Bildbank
Användarnamn: grand
Lösenord: press
Klicka på mappen Grand Hôtel och sedan vidare Mathias Dahlgren.

Lina Montanari
Commercial Agent